Свет

5Г мрежата е опасна, авиокомпаниите откажуваат летови во Америка

Моделот на џамбо-џет „Боинг 777“ е особено погоден со новата безжична услуга на аеродромите во САД. Авиокомпаниите ги заменуваат овие авиони со други за да летаат до американските градови

Големите меѓународни авиокомпании ги откажаа летовите за САД или ги сменија авионите што ги користат во средата, што е најновата компликација во спорот поради загриженоста дека новата услуга за мобилни телефони 5G може да се меша со технологијата на авионите.

Превозниците презедоа многу различни пристапи кон кризата што влијае на меѓународните патувања, бидејќи авиокомпанијата „Емирати“ од Блискиот Исток драстично ги намали своите летови за САД до „Ер Франс“ велејќи дека ќе лета како нормално.

Не беше веднаш јасно зошто авиокомпаниите ги донесоа тие одлуки – или дали земаа предвид дека мобилните оператори AT&T и Verizon оваа недела се согласија да го паузираат воведувањето на новата брза безжична услуга во близина на клучните аеродроми.

Американските власти рекоа дека дури и со концесијата, може да има некои откажувања и одложувања поради ограничувањата на опремата на одредени авиони. Некои авиокомпании во средата рекоа дека добиле предупредувања од американската Федерална управа за авијација (FAA) или „Боинг“ дека моделот „777“ на производителот на авиони бил особено погоден од новата безжична услуга.

Исто така, не беше јасно колку ќе бидат вознемирувачки откажувањата. Неколку авиокомпании рекоа дека ќе се обидат само да користат различни авиони за да ги одржат своите распореди.

Слични мобилни мрежи се распоредени во десетици други земји – но има некои клучни разлики во тоа како функционира американската мрежа што може да ја направи поголема веројатност да предизвика проблеми за авиокомпаниите.

Новата 5G мрежа користи сегмент од радио спектарот кој е близок до оној што го користат радио алтиметрите, кои ја мерат висината на авионите над земјата и им помагаат на пилотите да слетаат при слаба видливост. Федералната комисија за комуникации на САД, која поставува тампон помеѓу фреквенцијата што ја користи 5G и онаа што ја користат алтиметрите, утврди дека може безбедно да се користи во близина на воздушниот сообраќај.

Во средата, „Емирати“објави дека ќе ги запре летовите до неколку американски градови поради „оперативни грижи поврзани со планираното распоредување на услугите на мобилната мрежа 5G во САД на одредени аеродроми“. Таа соопшти дека ќе продолжи со летовите до Лос Анџелес, Њујорк и Вашингтон.

„Ние тесно соработуваме со производителите на авиони и релевантните власти за да ги ублажиме оперативните грижи и се надеваме дека ќе ги продолжиме нашите услуги во САД што е можно поскоро“, соопшти државната авиокомпанија.

Се чини дека особено загрижува „Боингот 777“. „Емирати“ лета само со тој модел и џамбо-џет „Ербас А380“ – и беше меѓу една од најпогодените авиокомпании.

Јапонската компанија „Ол Нипон ервејс“ соопшти дека ФАА „укажала дека радио брановите од безжичната услуга 5G може да пречат на алтиметрите на авионите“. Се додава дека „Боинг“ најави ограничувања за авиокомпаниите кои летаат со неговите „777“ и соопшти дека откажал 20 летови поради проблемот до градови како Чикаго, Лос Анџелес и Њујорк.

Но, „Ер Франс“ соопшти дека планира да продолжи да лета со своите авиони „777“ до американските аеродроми. Не објасни зошто не го промени својот авион како многу други авиокомпании.

„Ер Индија“, исто така, објави на Твитер дека ќе ги откаже летовите до Чикаго, Њуарк, Њујорк и Сан Франциско поради проблемот со 5G.

Но, исто така, рече дека ќе се обиде да користи други авиони на маршрутите во САД – курс што го презедоа неколку други авиокомпании.

„Кореан Ер“, „Катеј Пацифик“ од Хонгконг „Остријан ерлајнс“ рекоа дека замениле различни авиони за летовите што требаше да користат „777“. „Бритиш ервејс“ откажа неколку планирани летови на „Боинг 777“ за САД и го смени авионот на други.

Меѓу проблемите што може да го направат воведувањето на 5G проблем во САД, а не во други земји, според ФАА, е тоа што американските кули користат помоќна јачина на сигналот од оние на друго место, мрежата работи на фреквенција поблиску до користењето на еден висок степен, а антените на кулите се насочени нагоре под повисок агол.

„На базните станици во руралните области на Соединетите Држави им е дозволено да емитираат на повисоки нивоа во споредба со другите земји, што може да влијае на точноста и доверливоста на опремата за радио алтиметар“, соопшти ФАА во декември.

Франција, на пример, ја намалува моќноста на мрежите во близина на аеродромите.

Агенцијата за воздухопловна безбедност на Европската унија соопшти дека „не знаела за какви било инциденти при работа предизвикани од пречки во 5G“. (АП)

Тагови

Поврзани вести